Szanowna Pani Moniko, pragnę przypomnieć o obietnicy, jaką złożyła Pani jednemu z gości programu. Mam na myśli obietnicę zgłębienia wiedzy w temacie spotkania Pani Ojca z Rockefellerem. Mam wrażenie, że opinia publiczna zasługuje na to, aby poznać cel i przebieg w/w spotkania, szczególnie w dobie transformacji u naszego sąsiada. Podobno istnieją stenogramy z tej rozmowy, kto jak nie Pani może mieć do nich dostęp. Pozdrawiam serdecznie ;)
Swietny Materiał! Zaskoczyła mnie obecność Piotra zychowicza w tym programie ale zaimponowała mi lekkosć i naturalność u pana Piotra, ale też pozytywnie zaskoczyła mnie otwartosć pani Moniki. Niby w teorii spotkały sie dwa różne swiatopoglądowe światy ale w gruncie rzeczy zobaczyliśmy bardzo konkretna inteligetną debate z bardzo wysoką kulturą osobistą obu stron. Byłbym niewiarygodnie szczęsliwy gdyby w Polsce ludzie o odmiennych pogladach tak ze sobą potrafili rozmawiać.
Czy "Pan HistoryK" o swoich gierojach - i historii prawdziwej powie coś w końcu? Tak ku przypomnieniu... i pewnej refleksji... Tylko prawda nas w końcu wyzwoli... Historia Ukrainy w skrócie: 1648 - Ukraińcy mordują tysiące polskiej szlachty - powstanie Chmielnickiego 1768 - Ukraińcy mordują 100 tys. Polskich mieszczan i szlachtę - koliszczyzna 1817 - Ukraińcy mordują 2 tys. Polaków w Małopolsce Wschodniej 1918 - Ukraińcy strzelają do tysięcy polskich dzieci we Lwowie - Orlęta Lwowskie 1920 - Ukraińcy nie potrafią obronić Kijowa oddanego im przez polski wojsko 1931 - Ukraińcy mordują wojewodę Hołówkę 1934 - Ukraińcy mordują ministra Pirackiego 1939 - Ukraińcy mordują setki polskich żołnierzy broniących Polski 1943 - Ukraińcy dokonują ludobójstwa - około 250 tys. Polaków - Rzeź Wołyńska UPA - nie da się dokonać dokładnej estymacji ofiar. Strona ukraińska zakazuje... 1944 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Kresach Płd. Wsch. - czystka etniczna 1945 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Podkarpaciu - czystka etniczna 1991 - Ukraińcy otrzymują pierwsze niepodległe państwo w historii - od ZSRR 2015 = 2015 2022 - już kilka milionów Ukraińców zamieszkało w Polsce… lub więcej Nigdy nie było żadnej przychylnej Polakom myśli na ukrainie. Od doktryny doncowa, ich “dekalogu” , później u.p.a itd… w założeniu było mor....dowanie Polski i Polskości. A poniżej odrobina ukraińskiej poezji - t.szewczenko - ich wieszcz narodowy - fragment poematu “Hajdamacy”… Skasują? Dajcie noża, siłę dajcie, Męki Lachom, Męki!!! Kary Lachom kary! Jak szalony, wiesza, pali, Sieka trupie ciało: Dajcie Lacha, dajcie 7yda! Mało mi ich, mało! Dajcie Lacha, krwi dawajcie! Mięsa z krwią i pianą! Były jeszcze rz..ezie np : Batoh , Humań - gdzie zam.ordowali bes.tialsko ok 20 tyś Polaków i 7ydów - Ich zbr...odnię na Polakach i 7ydach zdają się nie mieć końca...Jeszcze jako EsesGaliz.... "Halyczyna" SS Galizien - Huta Pieniacka, Chodaczkowo WIelkie, Prehoryłe, Smoligów, wieś Borów... a 16 dni temu zaatakowali nas znowu - P..rzewodów...
Panie Piotrze szczerze zaimponował mi Pan swoim światopoglądem oraz interpretacją rzeczywistości. Przyznam, że od jakiegoś czasu "słucham Pańskiego kanału" na yt i dialogów z zaproszonymi gośćmi... i ogólnie jest ok bo "rozwija się Pan znacząco .. ;) . Tutaj natomiast zaprezentował się Pan z innej - może mniej oficjalnej strony... no i przede wszystkim w roli odpowiadającego na konkretne zagadnienia, a nie stawiającego pytania (jak u siebie na kanale). Jestem bardzo zaskoczony w pozytywnym znaczeniu bo te półtorej godziny dało mi większy obraz pańskiej osobowości niż godziny w roli stawiającego pytania. Bije od Pana szczerość, uczciwość, naturalny przekaz pańskich poglądów i ocen... pomijając już fakt Pańskiej obszernej wiedzy historycznej jak i dużego taktu i kultury osobistej Brawo !! tak trzymać ! bycie sobą procentuje i jest w obecnych czasach niedoceniane. Brakowało mi takiej prawdziwej, nieudawanej osobowości : Pozdrawiam serdecznie.
Bardzo ciekawy kanał. Będę śledził. Pozdrawiam. Coś czuje że gdyby nie Pan Zychowicz bym nigdy nie zajrzał na ten kanał. A tu proszę tyle dobroci. Wielu sukcesów.
Jeden z najlepszych wywiadów jakich miałem okazję słuchać na przestrzeni ostatnich lat. Bardzo przyjemny w odbiorze i niezmiernie ciekawy. Trzymam kciuki za kolejny odcinek z Panem Piotrem :)
Nawet bitwa pod Grunwaldem jest dziś mało zauważalna , wszak poprawność polityczna każe nam Polakom żyć względem innego narodu z opuszczona głowa i pamiętać tylko o klęskach powstańczych , a powstanie wielkopolskie tak ważne nie jest godnie obchodzone , pozdrawiam 👍❤️🇵🇱
Urszula,to,co powiedziałaś powinno uświadamiać mlodym Polakom,żeby byli dumni z osiągnięć wczesniejszych pokoleń Polaków-wielka rola i odpowiedzialność nauczycieli.A gdzie patriotyzm i duma narodowa? Dzisiejsza polska polityka sprowadza nas na manowce.. Pozdrawiam.
Bardzo ciekawa, merytoryczna rozmowa. Wysłuchałam z przyjemnością. Bardzo podoba mi się to rozróżnienie historii oraz polityki historycznej. Uważam, że pełen obiektywizm oceniania minionych zdarzeń jest niemożliwy, ale niezmiernie szanuję osoby, które starają się patrzeć na historię uczciwie - biorąc pod uwagę wszystkie możliwe przesłanki. Tym wywiadem pokazali Państwo, że ani odmienne poglądy, ani przeszłość nie stanowi (i nie powinno stanowić) bariery w komunikacji. Różne spojrzenia na dany temat są niezwykle rozwijające i dlatego warto dyskutować. Pozdrawiam!
@Janek Mon Szczerze przyznam, że nie wiem, co jest propagandowym kłamstwem w sprawie agresji Rosji na Ukrainę. Nie mam dostępu do danych niejawnych. Reszta to tylko subiektywne interpretacje. Natomiast realizmem politycznym jest powtarzana przez Zychowicza prawda polityczna, że nie możemy jednocześnie być skonfliktowani z Moskwą i Berlinem. Niby oczywiste, ale odnoszę wrażenie, że nie dla wszystkich ;)
bardzo ciekawy i zarazem pouczajacy wywiad. najgorsze w tym wszystkim jest to z ze przez swoje lata w szkole podstawowej , pozniej srednia nie mialem okazji poznac tej historii ktora prawdopodobnie uksztaltowala w jakis sposob nasz swiatopoglad na pewne dziedziny. w podstawowce zaczynamy od egipcjan przez grekow rzymian pozniej jakies tam klanianie sie niemcom i zrzekanie sie religii na rzecz panstwowosci(Meszko 1) , pozniej krolowie bla bla bla i koniec roku szkolnego. poznieij znowu to samo.w sredniej zacheczenie od 1 roku 1 wojna w skrocie, 20 lecie miedzy wojenne w skrocie , ciutke 2 wojna i kolejne lata tak samo. Nie przyponinam sobie wykladow o Armi Krajowej , Zolnierzach Wykletych , zimnej wojnie itd gdyz teraz tak patrzac na wszystkie podreczniki z tamtych czasow wszystko bylo zaklamane i prorosyjskie. Konczac wypowiedz dlugo po ukonczeniu szkoly z wlasnej checi poznania historii dowiedzialem sie cos o gen. Jaruzelskim , o Solidarnosci o dochodzeniu do tej prawdziej niepodleglosci a nie tej takiej sztucznej uzyskanej niby po 1 wojnie swiatowej.itd. Duzo terazniejszych decyzji bedzie oceniane za jakis czas ale najwazniejsze abysmy w tych ocenach znow nie musieli sie traktowac jako ofiary
A to nie wiesz, że człowiek uczy się całe życie i nie może polegać na naukach pani z przedszkola? Okazji na poznanie historii miałeś masę, trzeba było tylko chcieć ale najwyraźniej do dzis masz tym kłopoty, skoro bredzisz o sztucznej niepodległości.
Świetna rozmowa. Jako absolwent historii UWr bardzo cenię Pana argumentację i patrzenia na historię Polski bez padania na kolana z hasłem "gloria victis". Realizm a nie romantyzm Panowie i Panie :) serdecznie pozdrawiam
Co on opowiada co siódmy miał pistolet, jeden granat i walczyli 63 dni? Panie Zychowicza coś tu się nie klei. Czy Pan kompletnie pogubił się w geopolityce?
A ja subskrybuję wszystkie 3 kanały i każdego z Panów cenię. Każdy patrzy z innej perspektywy i "gryzie" temat z innej strony. Ja nie widzę konfliktu. Im więcej głów, tym lepiej
,,My Polacy, boskie ptacy...,, Dziękuję, Pani Moniko, za próbę walki podjętą przez Panią w tym świetnym wywiadzie z Panem Piotrem z tym smutnym i tragicznym w konsekwencji obowiązującym mitem w przedstawianiu historii... Kropla drąży skałę, ale optymistą na przyszłość , to raczej nie jestem. Pozdrawiam serdecznie !
Czołem! To była fascynująca i ciekawa rozmowa, pełna szacunku i wzajemnej kultury. Czuć dobrą atmosferę, ogląda się z przyjemnością. Czekam na drugą wizytę Pana Piotra. Pozdrawiam Panią Monikę i Pana Piotra.
Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchałem wspaniałej dyskusji dwojga inteligentnych i uczciwych ludzi. To dzisiaj takie rzadkie lekarstwo dla skołatanej duszy. Podzielam poglądy i życzę dużo zdrowia w pracy dla Polski i Polaków. /dziadek lat 81,5/
Pamiętam że w szkole graliśmy parę razy wystep z powstania warszawskiego. Za każdym razem starsi ludzie płakali. Teraz wiem dlaczego, niesamowity ból oraz przypomnienie im o utratcie najbliższych
@Sydney PL To miej. To, że marksim nie jest nauką, dawno Popper udowodnił. "wyzwolenie Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy spod polskiej okupacji. Narracja polska, napaść Sowietów na Polskę przy współpracy z 3 Rzeszą Niemiecką. " pierwsze to kłamstwo, drugie fakt. Tak samo: "Alianci nie pomogli Polsce w 39" to Zychowiczowe kłamstwo, czy jak kto woli "narracja historyczna" a "Francuzi zaatkowali w 39 Zagłębie Saary, a Anglicy bombardowali Niemiecką flote" to historyczny fakt.
@Jarosław Mieloch , przykład narracji historycznej. Data 17-09-1939, narracja sowiecka - wyzwolenie Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy spod polskiej okupacji. Narracja polska, napaść Sowietów na Polskę przy współpracy z 3 Rzeszą Niemiecką. To także komentarz do Rafała, trochę niżej, jak to jest z tą historią jako " nauką". Zasłanianie się słowem NAUKA ma określać jako absolutnie obiektywne. Był nawet socjalizm " naukowy". Tylko jakoś ta " nauka " przeczyła rzeczywistości. Ja nie naukowiec, jak słyszę - nauka to od razu mam czerwony sygnał alarmowy. Nawet w takich naukach jak astrofizyka - gdzie są nieprzetarte szlaki- nie ma zgodności poglądów, i dobrze tak ma być w nauce. Wygra z czasem PRAWDA. Pozdrawiam Jarosławie. Zdzisiek R.
Racja ale trzeba też się uczyć na swoich błędach. Co innego mowienie o bohaterstwie powstańców Warszawy a co innego polityk ktory mowi że powstanie warszawskie jest dla nas wzorem do naśladowania
No wlasnie szkoda ze historia nie trzyma sie jasno tego jak bylo tylko jest sprytnie edytowana z czasem. Wmawia nam sie ze zle jest dobre a dobre bylo zle
@Janek Mon sam Zychowicz nic nie zdziała, kiedy ludzi kupa i herkules du...a... Ja postawiłem na Watahy Głosu Obywatelskiego, ale nasza droga do wolnej i wielkiej Polski jest długa i kręta, nasze wnuki i ich dzieci będą się nią cieszyć jeśli popchniemy je w odpowiednim kierunku już teraz...
Może Pani przekazać Piotrowi moje gratulacje? Żadna osoba w tym kraju nie ma tylu wrogów licząc razem głosy oszołomstwa prawackiego i lewactwa :)) To też daje odpowiedź dlaczego jest tak popularna osobą wśród normalnych (potrafiących myśleć samodzielnie).Przy okazji proszę wyjaśnić tym co maja obrzydzenie do czytania- że w książkach Piotrka 90 proc materiału pochodzi ze źródeł zapomnianych lub niewygodnych historyków.Piotrek nie tworzy political fiction zakłada tezy w oparciu o konkretne dokumentu (skany dostępne) oraz wyciąga swoje wnioski z opinii historyków powojennych.
Sławomirze a czy sam czytałeś Studnickiego, którym fascynuje się Zychowicz? Wiesz, że to oszołom i natrętny chętny do kolaboracji, żaden genialny prorok? Wiesz, jaki tok wydarzeń przewidywał ten stary dureń?
Mazurek wyświadczył Pani Monice przysługę swoim zachowaniem...na tle tego ch...ama...nie dziennikarza...pani Monika tymbardziej wyrosła jako przykład kultury i taktu. Dziękuję
Bardzo ciekawa rozmowa. Podoba mi się podejście Pana Piotra do debaty publicznej i rozmowy ludzi o różnych poglądach. Myśle, że gdyby większość Polaków miała podobne stanowisko, to jako kraj bylibyśmy w zupełnie innym miejscu
Zgadzam się z przekonaniami realistów w sprawie polityki. Mam nadzieję że doczekamy się takowej polityki w sprawie konfliktu na wschodzie czyli Rosja-Ukraina.
Ja również mimo, że oglądam każdy program historii realnej i wspieram jak mogę, dopiero teraz dowiaduje się jakim fajnym mądrym człowiekiem jest pan Piotr. Ma pani ten dar pani Moniko aby wydobywać z ludzi to co w nich najciekawsze..
Historia realna i kanał Pani Moniki to dwa kanały gdzie daje się wysłuchać zaproszonych gości bez zbędnego wtrącania i narzucania swoich poglądów przez prowadzących.Także Panie Mazurek można-można.
Zgadzam się z przekonaniami realistów w sprawie polityki. Mam nadzieję że doczekamy się takowej polityki w sprawie konfliktu na wschodzie czyli Rosja-Ukraina.
Z przyjemnością wysłuchałem tej ciekawej i chyba ważnej rozmowy, prowadzonej przez otartych i zdystansowanych fajnych ludzi. Dodam że oglądam obydwa kanały. Pozdrawiam Panią Monikę i Pana Piotra.
Bardzo się zdziwiłem, jak ja liberalny liberał, w kwestii historycznych, mam w większości zbliżone poglądy do Pana Zychowicza;) Pani Moniko, bardzo dziękuję za kolejną ciekawą rozmowę;)
@Janek Mon Polityka historyczna niezmiennie od wielu lat budzi skrajne emocje zarówno wśród jej twórców, jak i odbiorców. Dla PiS historia jest barem samoobsługowym w którym wybierają co im smakuje.
Fajnie się to ogląda, mądre. Szanuje polską historię i tradycję, ale jest mi bliskie takie podejście, pragmatyczne , realne, wyciąganie wniosków z historii, nie romantyczne. Ta rozmowa pokazuje też że nie musi być tylko prawda lewa i prawa czy popisowska. Szkoda że tak wielu z nas nie potrafi się spierać bez igrzysk i obrażania siebie, mając przeciwne poglądy. Pana Zychowicza cenie za „kubeł zimnej wody” i pobudzanie do dyskusji i walkę z mitami. Pozdrawiam .
Panie Piotrze, uważam, że pojawienie się Pana w telewizji rządowej byłoby świetnym ruchem. Każda okazja do wpuszczania wolnych, obiektywnych myśli do tej "bańki myśleniowo-informacyjnej" jest na wagę złota. Narzekamy, że do elektoratu PISu nie docierają różnokolorowe opinie ze świata i o świecie, a takie ruchy jak pojawienie się Pana głosu sprzeciwu w reżimowej telewizji mogłoby zasiać ziarna niepewności. Mogłoby to spowodować, że chociaż kilka osób spostrzeże, że można myśleć inaczej i że być może świat nie wygląda tylko tak jak się go przedstawia w TVPis.
Proszę o zaproszenie p. Grażyny Biskupskiej - inspektor policji. Myślę, że byłby to naprawdę ciekawy odcinek, taki trochę inny, a p. Grażyna jest legendą polskiej policji
@HISTORIA REALNA dobrze było zobaczyć twoja debatę z TW Leszek, sposób, w który próbował Cię zdyskredytować daje do myślenia w kontekscie oskarżeń o jego agenturalną przeszłość. A spokój z jakim debatowales mając przeciwko sobie jego klaskajaca publiczność(!!!!) i jego żałosne i nieudolne próby manipulacji pokazaly jak działa komuna. To było chyba z przed 8 lat, dzisiaj Łysy nie odważyłby sie na Ciebie spojrzeć.
Skoro Cię tak boli, że Zychowicz może sobie popisać z Jaruzelska w komentach to może sobie powinieneś zrobić prezent i się wylogować, wyjsc na dwór i poznać piękna wakacyjna rzeczywistość haha pozdro Piotr i Monika. Wasz wspólny widz
Rzeczywiście nie musimy się ze sobą we wszystkim zgadzać ale jeśli będzie nam, naprawdę zależało na Polsce, to z pewnaością się porozumiemy. Najlepiej to widać na przykładzie naszych polityków, im przedewszystkim zależy na władzy i na dobru własnych partji. Polska jest dla nich tylko tłem do działania. Oni nigdy się nie porozumieją a my wszyscy na tym tracimy. Dziękuję i pozdrawiam.
Obejrzałam z ogromnym zainteresowaniem. Kultura i elokwencja Pani Moniki i Pana Piotra sprawiły mi niesłychaną przyjemność przy odsłuchu. Brawo 👍👍👍 P.S. Kocham jamniki ❤️❤️❤️
Pani Moniko, fascynująca rozmowa. Trzymam Panią za słowo, że będzie drugie spotkanie i że padną na nim pytania spod posta na YT, których nie udało się tym razem zadać :)
Polityka historyczna to rzecz ABSOLUTNIE NATURALNA. Przeciwstawianie tutaj jednego drugiemu to sztuczny, retoryczny, mało ścisły spór. To jak porównywać jabłka z koszem. Są fakty i jest ich narracja. Każdy człowiek ma jakąś narrację i każdy naród taką ma albo powinien mieć.
Czytałam pamiętniki kobiety, która brała udział w konspiracji AK w Warszawie. Niestety było to dość dawno i nie pamiętam jej nazwiska. Otóż zarówno ona jak i jej przyjaciele z AK byli przeciwni wybuchowi powstania i w pełni sobie zdawali sprawę, że jest skazane na porażkę i przyjdzie zapłacić straszną cenę za taki brak "rozsądku". Mimo to podporządkowali się dowództwu i wzięli w nim udział.
Nie można porównywać przeżycia osób Ż. we Francji i Polsce.We Francji sytuacja była łagodniejsza.Tylko w Polsce za pomoc groziła kara śmierci a Polacy i jej elita byli zabijani,wywożeni do obozów.
Różnica jest taka, że Francuzi nie byli podludźmi a sami pomagali niemcom pozbyć się Żydów. Holendrzy również i dopiero w 2022. przepraszali, więc te zachodnie wzorce są zakłamane i fałszywe. Ludzkie zoo, prawa Murzynów, uznanie Aborygenów za ludzi, więzienie za homoseksualizm itp.- a nam się wpiera, że to Polska była zacofana i zbrodnicza i że mamy się wstydzić.
@thewitcher1990 Dla mnie procenty nie przemawiają.Manipulacja cyferkami..Ilu Ż. mieszkało w Polsce a ilu we Francji przed wojną? Moje pytanie ilu Z w 1945 r było we Francji oraz w Polsce ?
Ale ładnie wygląda w statystykach i dobrze pasuje do narracji Pana Piotra, prawda? To, że z Francji do obozów jest kawałek drogi, to że najpierw realizowano politykę wobec Ż. w Polsce to już nie wybrzmiało. Tak samo jak naiwna wiara w to, że Polska, będąca krajem zaatakowanym w pierwszej kolejności, miała cokolwiek do powiedzenia Niemcom :)
odnosnie pierwszej wypowiedzi Pana Zychowicza - alez problem polega na tym, ze dzieci koministow nie potepiaja dzialalnosci rodzicow, co wiecej pochwalaja ja, kontynuuja ja bedac aktywnymi dzialaczami SLD i czerpia profity z racji pochodzenia. Skoro przyznaja sie i czerpia profity z komunistycznego dziedzictwa, to tym samym rowniez w spadku przyjmuja odpowiedzialnosc moralna za dzialania komunistycznych rodzicow.
Szanowna Pani Moniko, pragnę przypomnieć o obietnicy, jaką złożyła Pani jednemu z gości programu. Mam na myśli obietnicę zgłębienia wiedzy w temacie spotkania Pani Ojca z Rockefellerem. Mam wrażenie, że opinia publiczna zasługuje na to, aby poznać cel i przebieg w/w spotkania, szczególnie w dobie transformacji u naszego sąsiada. Podobno istnieją stenogramy z tej rozmowy, kto jak nie Pani może mieć do nich dostęp. Pozdrawiam serdecznie ;)
Swietny Materiał! Zaskoczyła mnie obecność Piotra zychowicza w tym programie ale zaimponowała mi lekkosć i naturalność u pana Piotra, ale też pozytywnie zaskoczyła mnie otwartosć pani Moniki. Niby w teorii spotkały sie dwa różne swiatopoglądowe światy ale w gruncie rzeczy zobaczyliśmy bardzo konkretna inteligetną debate z bardzo wysoką kulturą osobistą obu stron. Byłbym niewiarygodnie szczęsliwy gdyby w Polsce ludzie o odmiennych pogladach tak ze sobą potrafili rozmawiać.
Czy "Pan HistoryK" o swoich gierojach - i historii prawdziwej powie coś w końcu? Tak ku przypomnieniu... i pewnej refleksji... Tylko prawda nas w końcu wyzwoli...
Historia Ukrainy w skrócie:
1648 - Ukraińcy mordują tysiące polskiej szlachty - powstanie Chmielnickiego
1768 - Ukraińcy mordują 100 tys. Polskich mieszczan i szlachtę - koliszczyzna
1817 - Ukraińcy mordują 2 tys. Polaków w Małopolsce Wschodniej
1918 - Ukraińcy strzelają do tysięcy polskich dzieci we Lwowie - Orlęta Lwowskie
1920 - Ukraińcy nie potrafią obronić Kijowa oddanego im przez polski wojsko
1931 - Ukraińcy mordują wojewodę Hołówkę
1934 - Ukraińcy mordują ministra Pirackiego
1939 - Ukraińcy mordują setki polskich żołnierzy broniących Polski
1943 - Ukraińcy dokonują ludobójstwa - około 250 tys. Polaków - Rzeź Wołyńska UPA - nie da się dokonać dokładnej estymacji ofiar. Strona ukraińska zakazuje...
1944 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Kresach Płd. Wsch. - czystka etniczna
1945 - Ukraińcy mordują tysiące Polaków na Podkarpaciu - czystka etniczna
1991 - Ukraińcy otrzymują pierwsze niepodległe państwo w historii - od ZSRR 2015 = 2015
2022 - już kilka milionów Ukraińców zamieszkało w Polsce… lub więcej
Nigdy nie było żadnej przychylnej Polakom myśli na ukrainie. Od doktryny doncowa, ich “dekalogu” , później u.p.a itd… w założeniu było mor....dowanie Polski i Polskości.
A poniżej odrobina ukraińskiej poezji - t.szewczenko - ich wieszcz narodowy - fragment poematu “Hajdamacy”… Skasują?
Dajcie noża, siłę dajcie,
Męki Lachom, Męki!!!
Kary Lachom kary!
Jak szalony, wiesza, pali,
Sieka trupie ciało:
Dajcie Lacha, dajcie 7yda!
Mało mi ich, mało!
Dajcie Lacha, krwi dawajcie!
Mięsa z krwią i pianą!
Były jeszcze rz..ezie np : Batoh , Humań - gdzie zam.ordowali bes.tialsko ok 20 tyś Polaków i 7ydów - Ich zbr...odnię na Polakach i 7ydach zdają się nie mieć końca...Jeszcze jako EsesGaliz.... "Halyczyna" SS Galizien - Huta Pieniacka, Chodaczkowo WIelkie, Prehoryłe, Smoligów, wieś Borów... a 16 dni temu zaatakowali nas znowu - P..rzewodów...
Dokładnie, pozdrawiam
@Borsuk Tak była to debata :)
To była debata? Coś takiego.
wszyscy na tym tracimy. Dziękuję i pozdrawiam.
Bardzo wartościowy i sympatyczny wywiad. Bardzo dziękuję
Panie Piotrze szczerze zaimponował mi Pan swoim światopoglądem oraz interpretacją rzeczywistości. Przyznam, że od jakiegoś czasu "słucham Pańskiego kanału" na yt i dialogów z zaproszonymi gośćmi... i ogólnie jest ok bo "rozwija się Pan znacząco .. ;) . Tutaj natomiast zaprezentował się Pan z innej - może mniej oficjalnej strony... no i przede wszystkim w roli odpowiadającego na konkretne zagadnienia, a nie stawiającego pytania (jak u siebie na kanale). Jestem bardzo zaskoczony w pozytywnym znaczeniu bo te półtorej godziny dało mi większy obraz pańskiej osobowości niż godziny w roli stawiającego pytania. Bije od Pana szczerość, uczciwość, naturalny przekaz pańskich poglądów i ocen... pomijając już fakt Pańskiej obszernej wiedzy historycznej jak i dużego taktu i kultury osobistej Brawo !! tak trzymać ! bycie sobą procentuje i jest w obecnych czasach niedoceniane. Brakowało mi takiej prawdziwej, nieudawanej osobowości : Pozdrawiam serdecznie.
Byle z tego dzieci nie było.
Zychowicz przekłamuje historię, nie ma się co podniecać i piać z zachwytu
Świetny materiał! Dobrze się tego słucha.
Bardzo ciekawy kanał. Będę śledził. Pozdrawiam. Coś czuje że gdyby nie Pan Zychowicz bym nigdy nie zajrzał na ten kanał. A tu proszę tyle dobroci. Wielu sukcesów.
Jeden z najlepszych wywiadów jakich miałem okazję słuchać na przestrzeni ostatnich lat. Bardzo przyjemny w odbiorze i niezmiernie ciekawy. Trzymam kciuki za kolejny odcinek z Panem Piotrem :)
Słyszysz "nie tracę cnoty, bo nie mam okazji" i już wiesz, że to będzie świetna rozmowa. Pyszne to było, poproszę o więcej. Ukłony dla Państwa
Nawet bitwa pod Grunwaldem jest dziś mało zauważalna , wszak poprawność polityczna każe nam Polakom żyć względem innego narodu z opuszczona głowa i pamiętać tylko o klęskach powstańczych , a powstanie wielkopolskie tak ważne nie jest godnie obchodzone , pozdrawiam 👍❤️🇵🇱
@P.M.S była zwycięstwem militarnym ale Polacy zawsze mieli problem z przekucia zwycięstwa militarnego w zwycięstwo politycznej
@Biały, heteroseksualny, katolik generalizujesz,ze szlachta kolaborowala
To najbardziej swiadoma,patriotyczna czesc polskiego społeczeństwa
@P.M.S dlaczego tk myslisz?
Urszula,to,co powiedziałaś powinno uświadamiać mlodym Polakom,żeby byli dumni z osiągnięć wczesniejszych pokoleń Polaków-wielka rola i odpowiedzialność nauczycieli.A gdzie patriotyzm i duma narodowa?
Dzisiejsza polska polityka sprowadza nas na manowce..
Pozdrawiam.
Widać pani nie z Wielkopolski.
Bardzo ciekawa, merytoryczna rozmowa. Wysłuchałam z przyjemnością. Bardzo podoba mi się to rozróżnienie historii oraz polityki historycznej. Uważam, że pełen obiektywizm oceniania minionych zdarzeń jest niemożliwy, ale niezmiernie szanuję osoby, które starają się patrzeć na historię uczciwie - biorąc pod uwagę wszystkie możliwe przesłanki. Tym wywiadem pokazali Państwo, że ani odmienne poglądy, ani przeszłość nie stanowi (i nie powinno stanowić) bariery w komunikacji. Różne spojrzenia na dany temat są niezwykle rozwijające i dlatego warto dyskutować. Pozdrawiam!
Słyszysz "nie tracę cnoty, bo nie mam okazji" i już wiesz, że to będzie świetna rozmowa. Pyszne to było, poproszę o więcej. Ukłony dla Państwa
@Ka Sja znam Wojczala. I to też nie jest leśny dziadek.
@JaxTeller to lepiej posłuchaj Krzysztofa Wojczala, nie tylko otwarty umysł ale i wiedza. Albo dalej uważaj, że odcinasz się od leśnych dziadków.
@Janek Mon już się wystarczająco nasłuchałem mądrych sowiecką mądrością dziadków leśnych. Wolę posłuchać kogoś kto ma otwarty umysł
@Janek Mon Szczerze przyznam, że nie wiem, co jest propagandowym kłamstwem w sprawie agresji Rosji na Ukrainę. Nie mam dostępu do danych niejawnych. Reszta to tylko subiektywne interpretacje.
Natomiast realizmem politycznym jest powtarzana przez Zychowicza prawda polityczna, że nie możemy jednocześnie być skonfliktowani z Moskwą i Berlinem. Niby oczywiste, ale odnoszę wrażenie, że nie dla wszystkich ;)
@Ka Sja podaj przykłady tej jego krzywdzącej działalności...🤦♂️
Słuchało się doskonale! czekam na cz. 2 :) Chętnie posłucham odpowiedzi na te bardziej kontrowersyjne pytania. Pozdrawiam!
bardzo ciekawy i zarazem pouczajacy wywiad. najgorsze w tym wszystkim jest to z ze przez swoje lata w szkole podstawowej , pozniej srednia nie mialem okazji poznac tej historii ktora prawdopodobnie uksztaltowala w jakis sposob nasz swiatopoglad na pewne dziedziny. w podstawowce zaczynamy od egipcjan przez grekow rzymian pozniej jakies tam klanianie sie niemcom i zrzekanie sie religii na rzecz panstwowosci(Meszko 1) , pozniej krolowie bla bla bla i koniec roku szkolnego. poznieij znowu to samo.w sredniej zacheczenie od 1 roku 1 wojna w skrocie, 20 lecie miedzy wojenne w skrocie , ciutke 2 wojna i kolejne lata tak samo. Nie przyponinam sobie wykladow o Armi Krajowej , Zolnierzach Wykletych , zimnej wojnie itd gdyz teraz tak patrzac na wszystkie podreczniki z tamtych czasow wszystko bylo zaklamane i prorosyjskie. Konczac wypowiedz dlugo po ukonczeniu szkoly z wlasnej checi poznania historii dowiedzialem sie cos o gen. Jaruzelskim , o Solidarnosci o dochodzeniu do tej prawdziej niepodleglosci a nie tej takiej sztucznej uzyskanej niby po 1 wojnie swiatowej.itd. Duzo terazniejszych decyzji bedzie oceniane za jakis czas ale najwazniejsze abysmy w tych ocenach znow nie musieli sie traktowac jako ofiary
A to nie wiesz, że człowiek uczy się całe życie i nie może polegać na naukach pani z przedszkola? Okazji na poznanie historii miałeś masę, trzeba było tylko chcieć ale najwyraźniej do dzis masz tym kłopoty, skoro bredzisz o sztucznej niepodległości.
7
Super odcinek. Fajnie jest patrzeć i słuchać, jak dwoje ludzi potrafi rozmawiać. Niby tak mało, a jak tego brakuje.
Niewiarygodne, ze realista może nadal twierdzić, ze Polska odzyskała niepodległość w 1989r. Niewiarygodne po stokroć.
Super odcinek.Kultura, klasa, szczerość.
Bardzo ciekawy materiał. Przyjemnie się tego słucha, trafne pytania, wyczerpujące odpowiedzi na temat, bez lania wody.
Dardzo dobry program. Historyk bardzo dobry. Ludzie nie myślą jeszcze e ten sposób. Więcej takich programów
Świetny odcinek. Bardzo wciągająca rozmowa. Dwoje ludzi na poziomie. Interesująca tematyka. Poproszę druga rozmowę. Pozdrawiam serdecznie. Czołem 😀
Bardzo sympatyczna i ciekawa rozmowa. Liczę na drugą część :)
SUPER!!! Prawda i fakty zawsze się obronią, proszę o następne spotkanie z Panem Piotrem.
Świetna rozmowa, oboje rozmówcy sympatyczni, pełni szacunku wobec siebie, z przyjemnością się słucha i ogląda.
Świetna rozmowa. Jako absolwent historii UWr bardzo cenię Pana argumentację i patrzenia na historię Polski bez padania na kolana z hasłem "gloria victis". Realizm a nie romantyzm Panowie i Panie :) serdecznie pozdrawiam
Co on opowiada co siódmy miał pistolet, jeden granat i walczyli 63 dni? Panie Zychowicza coś tu się nie klei. Czy Pan kompletnie pogubił się w geopolityce?
A ja jestem jak wielu Polaków jestem romantyczna! I co mój szacunek do Powstańców ma się zmienić po słowach Pana Zychowicza?
Dziękuję za super rozmowę, Piotra Zychowicza podziwiam za szukanie prawdy i wiedzę!
👋😆👍
Cześć siostrzyczko!
Bardzo się zdziwiłem, że tutaj Cię znalazłem i w ogóle w ten sposób, tzn. w komentarzu na yt. Co tam u Cię?
Po długim oczekiwaniu na rozmowę wreszcie nadszedł moment spelnienia, bardzo milo sie słuchało
Jeden z najbardziej sympatycznych gości. Dziękuję za ten przyjemny odcinek Pani Moniko!
Bardzo dobra rozmowa, dziękujemy!
Wreszcie pan Piotr się nagadał bo na swoim kanale to zwykle mało mówi.
A bo to zwykle chce kogoś wysłuchać :)
Ja mam niedosyt. Mogłabym posłuchać jeszcze kolejną godzinę. Liczę na dogrywkę.
A ja subskrybuję wszystkie 3 kanały i każdego z Panów cenię. Każdy patrzy z innej perspektywy i "gryzie" temat z innej strony. Ja nie widzę konfliktu. Im więcej głów, tym lepiej
w pełni się zgadzam
,,My Polacy, boskie ptacy...,, Dziękuję, Pani Moniko, za próbę walki podjętą przez Panią w tym świetnym wywiadzie z Panem Piotrem z tym smutnym i tragicznym w konsekwencji obowiązującym mitem w przedstawianiu historii... Kropla drąży skałę, ale optymistą na przyszłość , to raczej nie jestem. Pozdrawiam serdecznie !
Wysłuchałam z przyjemnością . Rozmowa jak zwykle na wysokim poziomie intelektualnym. Kulturalnie i bez przerywania. Czekam na ciąg dalszy.
Ale to było dobre. Pozdrawiam prowadzącą oraz jej gościa.
Czołem! To była fascynująca i ciekawa rozmowa, pełna szacunku i wzajemnej kultury. Czuć dobrą atmosferę, ogląda się z przyjemnością. Czekam na drugą wizytę Pana Piotra. Pozdrawiam Panią Monikę i Pana Piotra.
Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchałem wspaniałej dyskusji dwojga inteligentnych i uczciwych ludzi. To dzisiaj takie rzadkie lekarstwo dla skołatanej duszy. Podzielam poglądy i życzę dużo zdrowia
w pracy dla Polski i Polaków. /dziadek lat 81,5/
Poglądy akurat mają odmienne, poza tym, że Polacy nie powinni walczyć a dać się zwasalizować
jakie to piękne... dwoje ludzi ROZMAWIA wzajemnie się słuchając a nie zwalczając i zakrzykując...
Pamiętam że w szkole graliśmy parę razy wystep z powstania warszawskiego. Za każdym razem starsi ludzie płakali. Teraz wiem dlaczego, niesamowity ból oraz przypomnienie im o utratcie najbliższych
Super pozdrawiam panią pani Moniko i pana Piotra bardzo miło słuchać mądrych ludzi👍
Bardzo ciekawa rozmowa-niecierpliwie czekam na kontynuację :)
Dziekuje za ta rozmowe i za wszystkie inne. Jak zwykle cudownie, interesujaco, madrze....Prosze o wiecej.😊
A prawda jest taka że jak sami nie zbudujemy sobie narracji historycznej to zrobią to inne państwa za nas
@Sydney PL To miej. To, że marksim nie jest nauką, dawno Popper udowodnił. "wyzwolenie Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy spod polskiej okupacji. Narracja polska, napaść Sowietów na Polskę przy współpracy z 3 Rzeszą Niemiecką. " pierwsze to kłamstwo, drugie fakt. Tak samo: "Alianci nie pomogli Polsce w 39" to Zychowiczowe kłamstwo, czy jak kto woli "narracja historyczna" a "Francuzi zaatkowali w 39 Zagłębie Saary, a Anglicy bombardowali Niemiecką flote" to historyczny fakt.
@Jarosław Mieloch , przykład narracji historycznej. Data 17-09-1939, narracja sowiecka - wyzwolenie Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy spod polskiej okupacji. Narracja polska, napaść Sowietów na Polskę przy współpracy z 3 Rzeszą Niemiecką. To także komentarz do Rafała, trochę niżej, jak to jest z tą historią jako " nauką". Zasłanianie się słowem NAUKA ma określać jako absolutnie obiektywne. Był nawet socjalizm " naukowy". Tylko jakoś ta " nauka " przeczyła rzeczywistości. Ja nie naukowiec, jak słyszę - nauka to od razu mam czerwony sygnał alarmowy. Nawet w takich naukach jak astrofizyka - gdzie są nieprzetarte szlaki- nie ma zgodności poglądów, i dobrze tak ma być w nauce. Wygra z czasem PRAWDA. Pozdrawiam Jarosławie. Zdzisiek R.
Racja ale trzeba też się uczyć na swoich błędach. Co innego mowienie o bohaterstwie powstańców Warszawy a co innego polityk ktory mowi że powstanie warszawskie jest dla nas wzorem do naśladowania
No wlasnie szkoda ze historia nie trzyma sie jasno tego jak bylo tylko jest sprytnie edytowana z czasem. Wmawia nam sie ze zle jest dobre a dobre bylo zle
Historia to jest nauka a nie żadna narracja!
Gdyby ludzie brzydzący się polityką zajmowali się polityką, to polityka prawdopodobnie nie byłaby aż taka obrzydliwa.
@Borsuk tak, na jełopów bez twarzy i nazwiska jątrzących bezpiecznie zza ekranu i klawiatury…
@Kornel Nowak watahy to od wiersza Herberta, że pozostanie po nich na śniegu żółtawy mocz? Zajmujecie się więc oddawaniem moczu?
@Borsuk chybiony adres, furażera ma swoich kamratów, Watahy nie mają nic wspólnego z tym człowiekiem…
@Kornel Nowak A co to za szuria? Antyszczepienne onuce od chama Olszańskiego? Wcześniej jakoś nie chciało się walczyć z systemem, co?
@Janek Mon sam Zychowicz nic nie zdziała, kiedy ludzi kupa i herkules du...a... Ja postawiłem na Watahy Głosu Obywatelskiego, ale nasza droga do wolnej i wielkiej Polski jest długa i kręta, nasze wnuki i ich dzieci będą się nią cieszyć jeśli popchniemy je w odpowiednim kierunku już teraz...
Podoba mi się takie rozumowanie obyśmy w kolejnych konfliktach madroscia się bronili a honor schowali w kieszeń
Dobrze napisałeś...a teraz spójrz na to co polski rząd robi dla/ws konfliktu na Ukrainie. I Twoje słowa stają się bardzo trafne.👍
Miałeś wyjątkowe nieszczęście urodziłeś się bez honoru jednak z monndroscią podobnie jak Tusk - tylko to nie mądrość a wyrafinowanie chłopie!
Bardzo dobrze się słuchało. Historię Realną subskrybuję i słucham spacerując z psem. Pani Monika fantastyczna zawsze. Pozdrawiam Państwa oboje 😃
@Janek Mon 🤣
@Janek Mon nie ruski, tylko chamski.
@Janek Mon Ruski, bo w innym komentarzu polecał Piskorskiego jako specjalistę w stosunkach ukraińsko-rosyjskich xD
@Janek Mon oho, pan troll się odezwał.
Albo pani😉
Jeden z najbardziej sympatycznych gości. Dziękuję za ten przyjemny odcinek Pani Moniko!
Świetny,świetny program p.Moniko. Dziękuję za ten temat i p. Zychowiczowi za realizm. Pozdrawiam
Może Pani przekazać Piotrowi moje gratulacje? Żadna osoba w tym kraju nie ma tylu wrogów licząc razem głosy oszołomstwa prawackiego i lewactwa :)) To też daje odpowiedź dlaczego jest tak popularna osobą wśród normalnych (potrafiących myśleć samodzielnie).Przy okazji proszę wyjaśnić tym co maja obrzydzenie do czytania- że w książkach Piotrka 90 proc materiału pochodzi ze źródeł zapomnianych lub niewygodnych historyków.Piotrek nie tworzy political fiction zakłada tezy w oparciu o konkretne dokumentu (skany dostępne) oraz wyciąga swoje wnioski z opinii historyków powojennych.
Sławomirze a czy sam czytałeś Studnickiego, którym fascynuje się Zychowicz? Wiesz, że to oszołom i natrętny chętny do kolaboracji, żaden genialny prorok? Wiesz, jaki tok wydarzeń przewidywał ten stary dureń?
Świetny odcinek. Uwielbiam słuchać Pana Piotra.
"Jeśli to jest generał" rozbawiło mnie to w kontekście pani Moniki 😃
@Janek Mon tak, temat padł w hejt parku z mazurkiem
@Janek Mon A więc poproszę o link do tego nagrania.
@Paweł Poleszak zachowali się jak warszawiacy w czasie powstania a wystarczyło pójsc na zwolnienie lekarskie
@Monika Jaruzelska zaprasza
Zrób Monisiu wywiad z wdowami po górnikach z Wujka, których zamordowano w stanie wojennym.
; )
W dzisiejszych czasach nie wiem co jest poprawne co nie ale z pewnością wiem że z takimi ludźmi jak pani Monika jest mi po drodze!!!!!
Dobrze się zaczęło, a potem poziom dyskusji wciąż rósł. Wyrazy uznania dla Pana Piotra i wielkie podziękowania dla Pani Moniki.
Wspaniała rozmowa, ciekawy gość, kulturalna prowadząca, obejrzałam z przyjemnością 🍀
Jak jej tatus.
Ogromny szacunek dla obu rozmówców
Dziękuje za świetny wywiad. 🇵🇱👍
Bardzo dobra rozmowa, dziękujemy!
To było bardzo interesujące półtorej godziny w dniu dzisiejszym. Pozdrawiam Państwa!
Mazurek wyświadczył Pani Monice przysługę swoim zachowaniem...na tle tego ch...ama...nie dziennikarza...pani Monika tymbardziej wyrosła jako przykład kultury i taktu. Dziękuję
Wspaniały wywiad! Mądry i zabawny, dziękuję.
Bardzo konstruktywna rozmowa. Może komuś się oczy otworzą szerzej
Super, szkoda,że tak krótko,czekam na drugą część rozmowy.
Bardzo ciekawa rozmowa. Podoba mi się podejście Pana Piotra do debaty publicznej i rozmowy ludzi o różnych poglądach. Myśle, że gdyby większość Polaków miała podobne stanowisko, to jako kraj bylibyśmy w zupełnie innym miejscu
Jakie podejście do debaty, skoro został zmasakrowany a i tak powtarza swoje i bazuje na emocjonalnych sensacyjkach
bardziej na wschodzie
@Janek Mon o ruska onuca i tu!
Zapowiada się ciekawie, czekam na powiadomienie :)
Pani Moniko, bardzo chciałbym zobaczyć Pani rozmowę z red. Janem Pińskim.
Pozdrawiam!
Dołączam się także
O tak! Dołączam się!
Piotr Zychowicz ,stworzył świetny miesięcznik ,,Historia do Rzeczy,,.
Czytam od pierwszego numeru .Polecam.
Józef Mackiewicz ,czuć tu ducha ...
Zgadzam się z przekonaniami realistów w sprawie polityki. Mam nadzieję że doczekamy się takowej polityki w sprawie konfliktu na wschodzie czyli Rosja-Ukraina.
Ja również mimo, że oglądam każdy program historii realnej i wspieram jak mogę, dopiero teraz dowiaduje się jakim fajnym mądrym człowiekiem jest pan Piotr.
Ma pani ten dar pani Moniko aby wydobywać z ludzi to co w nich najciekawsze..
@Gunder06 zdefiniuj kto to jest populista? Nie spotkałem się z tym aby historyka nazywać populistą.
@Gunder06 uzasadnisz merytorycznie?
Zychowicz nie jest najlepszym historykiem, bardziej populistą
@Janek Mon miło że się przedstawiasz
Historia realna i kanał Pani Moniki to dwa kanały gdzie daje się wysłuchać zaproszonych gości bez zbędnego wtrącania i narzucania swoich poglądów przez prowadzących.Także Panie Mazurek można-można.
Pan Mazurek to przecież znany agitator jednej z partii :-)
W mojej opinii Pan Piotr jakoś ciekawiej prezentuje sie jako gość innych kanałów niż gospodarz własnego 😉
Niezmiennie pozdrawiam 👍
Zgadzam się z przekonaniami realistów w sprawie polityki. Mam nadzieję że doczekamy się takowej polityki w sprawie konfliktu na wschodzie czyli Rosja-Ukraina.
@Janek Mon Ten ruski dupoliz za ruble? No tak średnio bym powiedział
Nie, nie doczekasz się ruskiej propagandy w Polsce.
Mam nadzieję że niedługo wojenka polaczków z Rosją wyczyści wszelkie nieporozumienia.
Razem z wyczyszczeniem polaczków jako narodu.
Z przyjemnością wysłuchałem tej ciekawej i chyba ważnej rozmowy, prowadzonej przez otartych i zdystansowanych fajnych ludzi. Dodam że oglądam obydwa kanały. Pozdrawiam Panią Monikę i Pana Piotra.
Dla pani Moniki zawsze kciuk do góry 👍😁
Bardzo się zdziwiłem, jak ja liberalny liberał, w kwestii historycznych, mam w większości zbliżone poglądy do Pana Zychowicza;) Pani Moniko, bardzo dziękuję za kolejną ciekawą rozmowę;)
Pięknie dziękuję za tak wspaniałego Gościa.
Pozdrawiam serdecznie.
Pani Moniko dziękuje za gościa a P anie Piotrze dzięki za Historie Realną !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 👍👍👍👍👍
@Janek Mon Polityka historyczna niezmiennie od wielu lat budzi skrajne emocje zarówno wśród jej twórców, jak i odbiorców. Dla PiS historia jest barem samoobsługowym w którym wybierają co im smakuje.
Obejrzałem kilka nagrań i jestem pod wrażeniem pani Moniki, znakomicie prowadzi rozmowy. Kciuk w górę dla Moniki👍 lajkuje i subskrybuje, czołem
Jeden z lepszych wywiadów! 👍
Kawał dobrej historii. Dziękuję za fantastyczną dyskusję.
Super odcinek, zresztą jak zawsze :)
Fajnie się to ogląda, mądre. Szanuje polską historię i tradycję, ale jest mi bliskie takie podejście, pragmatyczne , realne, wyciąganie wniosków z historii, nie romantyczne. Ta rozmowa pokazuje też że nie musi być tylko prawda lewa i prawa czy popisowska. Szkoda że tak wielu z nas nie potrafi się spierać bez igrzysk i obrażania siebie, mając przeciwne poglądy. Pana Zychowicza cenie za „kubeł zimnej wody” i pobudzanie do dyskusji i walkę z mitami. Pozdrawiam .
Panie Piotrze, uważam, że pojawienie się Pana w telewizji rządowej byłoby świetnym ruchem. Każda okazja do wpuszczania wolnych, obiektywnych myśli do tej "bańki myśleniowo-informacyjnej" jest na wagę złota. Narzekamy, że do elektoratu PISu nie docierają różnokolorowe opinie ze świata i o świecie, a takie ruchy jak pojawienie się Pana głosu sprzeciwu w reżimowej telewizji mogłoby zasiać ziarna niepewności. Mogłoby to spowodować, że chociaż kilka osób spostrzeże, że można myśleć inaczej i że być może świat nie wygląda tylko tak jak się go przedstawia w TVPis.
Świetna rozmowa, dobrze było posłuchać Piotra jako gościa.
Proszę o zaproszenie p. Grażyny Biskupskiej - inspektor policji. Myślę, że byłby to naprawdę ciekawy odcinek, taki trochę inny, a p. Grażyna jest legendą polskiej policji
@Borsuk kontrowersyjna, bo? Kto nic nie robi nie popełnia błędów
Legendą bo kobieta, co? A że kontrowersyjna, to cicho sza, bo może wcale nie taka legenda.
Dziękuję za ten program. Brawo Pani Moniko,kłaniam się
pięknie, wspaniale, rzeczowo ... poetycko /// pozdrawiam serdecznie! 🙂
Pani Moniko, dziękuję za zaproszenie. Dała mi się Pani wygadać. :-) Fajny wywiad!
Piotr Zychowicz
@HISTORIA REALNA dobrze było zobaczyć twoja debatę z TW Leszek, sposób, w który próbował Cię zdyskredytować daje do myślenia w kontekscie oskarżeń o jego agenturalną przeszłość. A spokój z jakim debatowales mając przeciwko sobie jego klaskajaca publiczność(!!!!) i jego żałosne i nieudolne próby manipulacji pokazaly jak działa komuna. To było chyba z przed 8 lat, dzisiaj Łysy nie odważyłby sie na Ciebie spojrzeć.
Skoro Cię tak boli, że Zychowicz może
sobie popisać z Jaruzelska w komentach to może sobie powinieneś zrobić prezent i się wylogować, wyjsc na dwór i poznać piękna wakacyjna rzeczywistość haha pozdro Piotr i Monika.
Wasz wspólny widz
@Monika Jaruzelska zaprasza Przyjdę na pewno! :-) Czołem!
Panie Piotrze, to ja dziękuję za tak dobrą rozmowę. Pozdrawiam bardzo serdecznie i zapraszam na drugą część. Czołem !
Uwielbiam ludzi mających otwarty umysł :). Brawo Pani Moniko za wywiad z Panem Piotrem :).
Bardzo dobra rozmowa, miło się jej słuchało :)
Rzeczywiście nie musimy się ze sobą we wszystkim zgadzać ale jeśli będzie nam, naprawdę zależało na Polsce, to z pewnaością się porozumiemy. Najlepiej to widać na przykładzie naszych polityków, im przedewszystkim zależy na władzy i na dobru własnych partji. Polska jest dla nich tylko tłem do działania. Oni nigdy się nie porozumieją a my wszyscy na tym tracimy.
Dziękuję i pozdrawiam.
Oj oni się że sobą zgadzają doskonale...po pracy w Sejmie. Są zgodni że mają nas kiwać i ściemniać nam póki się da. Tak lewi jak i prawi
Ten wywiad Pana Piotra bardzo dobrze pokazuje jak należy się bronić przed zaszufladkowaniem . 👍
Obejrzałam z ogromnym zainteresowaniem. Kultura i elokwencja Pani Moniki i Pana Piotra sprawiły mi niesłychaną przyjemność przy odsłuchu. Brawo 👍👍👍
P.S.
Kocham jamniki ❤️❤️❤️
byl zolnierz niemiecki i ruski intelektalisci pieknie grali szopena i strzelali do polakow jak oni pieknie to robili durna i niebeczna macico
Jaka kultura jaka elokwencja? Czyja? Pana Piotra? Słowa typu zarombisty? To jest kultura?
Pani Moniko, fascynująca rozmowa. Trzymam Panią za słowo, że będzie drugie spotkanie i że padną na nim pytania spod posta na YT, których nie udało się tym razem zadać :)
Brawo za zaproszenie Pana Piotra Zychowicza ,oraz sposób i kulturę prowadzenia rozmowy. Dziękuję bardzo!!!
Świetny wywiad, serdecznie gratuluję. Ciężko się oderwać
Romantyczne myślenie jest przyczyną większości naszych problemów.
@Borsuk A jaki to jest ten nie - "dosłowny romantyzm"?
Moich nie, więc za kogo mówisz? Chyba wiesz, że nie chodzi o dosłowny romantyzm?
tylko subiektywnie
Tomek Kruk, nazywam takie myślenie "wirusem romantyzmu". Ten "wirus" przenosi się z pokolenia na pokolenie.
Pozytywnie zaskoczył mnie wstęp o rodzicach ✌️👏
Mnie nic a nic nie zaskoczyło w żadnym momencie. Obydwoje to wolni od uprzedzeń ludzie.
Mnie też. Ludzki człowiek - nie ideolog nienawistny.
Polityka historyczna to rzecz ABSOLUTNIE NATURALNA. Przeciwstawianie tutaj jednego drugiemu to sztuczny, retoryczny, mało ścisły spór. To jak porównywać jabłka z koszem. Są fakty i jest ich narracja. Każdy człowiek ma jakąś narrację i każdy naród taką ma albo powinien mieć.
Czytałam pamiętniki kobiety, która brała udział w konspiracji AK w Warszawie. Niestety było to dość dawno i nie pamiętam jej nazwiska. Otóż zarówno ona jak i jej przyjaciele z AK byli przeciwni wybuchowi powstania i w pełni sobie zdawali sprawę, że jest skazane na porażkę i przyjdzie zapłacić straszną cenę za taki brak "rozsądku". Mimo to podporządkowali się dowództwu i wzięli w nim udział.
Świetny odcinek👍💪
Bardzo fajna rozmowa, historią powinni zajmować się ludzie uczciwi i odważni. Pan Zychowicz robi takie wrażenie
w pełni się zgadzam
Rewelacja dzięki panu Piotrowi poznałem kolejny ciekawy kanał Pani Jaruzelskiej :]
Lolek jest cudowny ❤️
Kapitalna rozmowa 👏👏👏
Nie można porównywać przeżycia osób Ż. we Francji i Polsce.We Francji sytuacja była łagodniejsza.Tylko w Polsce za pomoc groziła kara śmierci a Polacy i jej elita byli zabijani,wywożeni do obozów.
Różnica jest taka, że Francuzi nie byli podludźmi a sami pomagali niemcom pozbyć się Żydów. Holendrzy również i dopiero w 2022. przepraszali, więc te zachodnie wzorce są zakłamane i fałszywe. Ludzkie zoo, prawa Murzynów, uznanie Aborygenów za ludzi, więzienie za homoseksualizm itp.- a nam się wpiera, że to Polska była zacofana i zbrodnicza i że mamy się wstydzić.
Allo allo uchroniło mnie od komunizmu. Tylko ża dużo seksu, żeby nadawało się na lekturę szkolną.
@thewitcher1990 Dla mnie procenty nie przemawiają.Manipulacja cyferkami..Ilu Ż. mieszkało w Polsce a ilu we Francji przed wojną? Moje pytanie ilu Z w 1945 r było we Francji oraz w Polsce ?
@P A To może w tej chwili zachować się tak jak Węgrzy ? Nie wspierać Ukrainy .Oddać Ukrainę dla Rosji .Ocalimy więcej osób .Polskę tez oddamy?
Ale ładnie wygląda w statystykach i dobrze pasuje do narracji Pana Piotra, prawda? To, że z Francji do obozów jest kawałek drogi, to że najpierw realizowano politykę wobec Ż. w Polsce to już nie wybrzmiało. Tak samo jak naiwna wiara w to, że Polska, będąca krajem zaatakowanym w pierwszej kolejności, miała cokolwiek do powiedzenia Niemcom :)
odnosnie pierwszej wypowiedzi Pana Zychowicza - alez problem polega na tym, ze dzieci koministow nie potepiaja dzialalnosci rodzicow, co wiecej pochwalaja ja, kontynuuja ja bedac aktywnymi dzialaczami SLD i czerpia profity z racji pochodzenia. Skoro przyznaja sie i czerpia profity z komunistycznego dziedzictwa, to tym samym rowniez w spadku przyjmuja odpowiedzialnosc moralna za dzialania komunistycznych rodzicow.
debil