Tap to unmute

Sąd czy ugoda ? Jak wygrać z nieuczciwym bankiem. Mec Anna Patocka Sekulska

Udostępnij
Umieść na stronie
  • Opublikowany 25 paź 2022

Komentarze • 88

  • Karolina wogrodniczkach
    Karolina wogrodniczkach 3 miesięcy temu +13

    Coś mnie tknęło i obejrzałam mimo że temat mnie nie dotyczy. Najważniejsze przesłanie jakie płynie z tego wywiadu, to nie bać się. Dziękuję pani Moniko 🙂

  • olinmaker
    olinmaker 3 miesięcy temu +6

    A ja jestem frankowiczem od 2006 roku i nie będę tutaj się rozpisywał, ktoś kto takiego kredytu nie ma, nigdy tego nie zrozumie. Jednak być może dotrze do kogoś, że biorąc kredyt na 155 tys złotych na 8 lat przed zakończeniem kredytu mam do spłacenia 170 tys zł. Możecie sobie nie wiem jak szczekać, ale jedno wiedzcie. To są ludzkie tragedie, samobójstwa, rozwody, rozpady rodzin! Dziękuję za ten film Pani Moniko.

    • Anna Potęga
      Anna Potęga 3 miesięcy temu +1

      Zgadzam się , ja po 13 latach spłaty jestem ciągle z prawie tym samym zadłużeniem

  • Magda
    Magda 3 miesięcy temu +6

    Mnie także problem nie dotyczy ale z przyjemnością wysłuchałam ciekawej rozmowy na poziomie.

    • daniel 8899
      daniel 8899 3 miesięcy temu

      ty KURWO jARUZELSKA !!! ty masz czelność prowadzić jeszcze jakiś kanał na YT ??? PO tym co twój ojciec morderca robił Polakom zapadł bym się PO d ziemię a ty widać ździro jak ojciec !!!!!!!!!! DO ROASJI SZMATO WYPIERDALAJ !!!!!!!!!!

  • Marcin Żywy
    Marcin Żywy 3 miesięcy temu +4

    14:04 (ugoda - my prawnicy mówimy, że najlepsza ugoda jest taka, z której żadna ze stron jest niezadowolona) Najlepszą transakcją jest ta, w której i kupujący, i sprzedający myślą, że siebie oszukali.

    • daniel 8899
      daniel 8899 3 miesięcy temu

      ty KURWO jARUZELSKA !!! ty masz czelność prowadzić jeszcze jakiś kanał na YT ??? PO tym co twój ojciec morderca robił Polakom zapadł bym się PO d ziemię a ty widać ździro jak ojciec !!!!!!!!!! DO ROASJI SZMATO WYPIERDALAJ !!!!!!!!!!

  • Marek Zawadzki
    Marek Zawadzki 3 miesięcy temu +1

    Serdecznie dziękuję za pozdrowienia. Córce, dziewięcioletniej ;), przekażę. Zatem, na salę sądową jeszcze musimy poczekać. Pozdrawiam!

  • mispuszapek
    mispuszapek 3 miesięcy temu

    swietny material :) czy ktos podliczyl ile kasy finalnie "dodatkowo" doplacili frankowicze wzgledem pierwotnych zalozen?

    • Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości
      Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości 2 miesięcy temu +1

      Generalnie na dzisiaj, po 14-16 latach spłaty, kwota kapitału kredytu pozostałego do spłaty wynosi 120%-180% kwoty otrzymanej z banku na początku. Pomimo regularnych spłat kredyt rośnie, a tym samym saldo zadłużenia zwiększa się, zamiast maleć.

  • Agata.k
    Agata.k 3 miesięcy temu +8

    Nie mam kredytu i przeraża mnie, że kiedyś będę musiała go wziąć. Rabunek w biały dzień. To czego nie rozumiem, to jak to jest możliwe ze obecnie sądy zgodnie uznają, że była to metoda nieuczciwa, ale wciąż jest obawa że sąd może zmienić zdanie. Ushhh…wygląda na to, że zawiązywanie umowy z bankiem to jak granie w kasynie. Dobrowolnie topisz swoje ciężko zarobione pieniądze.

    • Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości
      Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości 2 miesięcy temu

      To się nazywa „niezawisłość” sędziowska.

    • Koło kolei
      Koło kolei 3 miesięcy temu +4

      A już największym skurw........ jest to, że bank tak naprawdę nie pożycza pieniędzy. On udzielając kredytu tworzy pieniądze. Z niczego.

  • Artur Luty
    Artur Luty 3 miesięcy temu +2

    Czy ja dobrze zrozumiałem wypowiedź o własnym kredycie "doświadczonej" mecenas? Będąc prawnikiem i osobą, która zawodowo zajmuję się umowami, Pani sama podpisała umowę z bankiem, która zawierała zapisy abuzywne? Wspomniała Pani o tym przy okazji wyjaśnienia swojej sprawy kredytu. Czy była Pani świadoma tych zapisów? Trochę to dziwne.

    • Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości
      Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości 2 miesięcy temu +2

      Warto na początku podkreślić, że świadomość stron odnośnie treści zapisów umownych nie ma znaczenia dla oceny ważności umowy w kontekście jej zgodności bądź niezgodności z prawem. Nieważna umowa nie staje się ważna poprzez świadomość stron co do treści zapisów powodujących nieważność. Bez znaczenia pozostaje, czy kredytobiorcy rozumieli mechanizm indeksacji. Gdyby sama świadomość stron co do postanowień umowy sprzecznych z ustawą czyniła je ważnymi, byłby to prosty sposób na obejście przepisów bezwzględnie obowiązujących.
      Umowę zawarłam w 2006r., a odnosząc się do braku świadomości skutków niedozwolonej klauzuli ryzyka walutowego to wyjaśnić trzeba, że nikt wtedy o tym nie słyszał podobnie jak o niedozwolonej konstrukcji postanowień indeksacyjnych będących klauzulami abuzywnymi. Nie tylko wtedy, ale jeszcze i 10 lat później, jak zaczynałam swoją sprawę p-ko bankowi w 2016r., były to zagadnienia prawne, które dopiero „raczkowały” , a niekorzystne orzeczenia dla frankowiczów z tamtego okresu wskazują, że i sądy rozpoznając sprawy nie rozumiały tych zagadnień, o czym świadczą wyroki na korzyść banków. Wtedy korzystnych wyroków dla frankowiczów było ok. 5%, przy 95% korzystnych dla banków. Nie można zatem oceniać stanu wiedzy wg dzisiejszych kryteriów. Co jest też istotne w mojej umowie w ogóle nie było pierwszej klauzuli przeliczeniowej z PLN na CHF (stąd też m. in. jej nieważności), nie było mowy o żadnym saldzie w CHF. Doradca przedstawiał sprawę tak, że wraz ze zmianą kursu zmianie ulegnie ew. wysokość raty, a nie saldo kredytu, które w umowie jest wyrażone w PLN. Trudno mieć świadomość czego, czego bank w ogóle nie zawarł w umowie.

    • Renia Z
      Renia Z 3 miesięcy temu

      Artur, dziewczyna była młoda, nie stać jej było na kredyt, nie miała zdolności, to wzięła co jej wsadzali. Dobrze wiedziała co robi: jak się nie uda spłacić pół darmo, to przynajmniej ścieżka kariery zaplanowana i to... wraz z wiarygodnością ; ) Nie oszukujmy się, wtedy wszędzie trąbili, aby nie wchodzić w te umowy, a pojedyncze jednostki to nawet radziły oszczędności lokować we franku, a nie kredyty w nim brać. Też zwróciłam na to uwagę. Hipokryzja.

    • Kas Dlu
      Kas Dlu 3 miesięcy temu +2

      @Wujek dobra rada. Ten komentarz nadaje się do głównego wątku, żeby był bardziej widoczny. Zgadzam się, że to banki oszukały ludzi. Osobiście kredytu we frankach nie mam, ale przyjaciele tak i wiem ile lat nerwów ich to kosztowało.

    • Wujek dobra rada.
      Wujek dobra rada. 3 miesięcy temu +8

      Musicie zrozumieć jedno że podnoszenie argumentu że to cena franka jest przyczyną pójścia do sądu jest promowane przez banki ponieważ leży to w ich interesie żeby pokazać kredytobiorców jako cwaniaczków i złodziei. Prawda jest taka że 80% ludzi którzy brali wtedy te kredyty brali je bo je musieli, bo nie chciano dawać im kredytów w złotówkach a mówiono im że mają zdolność we franku niech ktoś wreszcie to otwarcie powie. Mam kolegę który pracował w banku opowiadał mi jakie wtedy robiono numery. Potrafiono czekać aż zacznie się przedawniać zadatek i w ostatniej chwili zaczynało się mówienie że w złotówkach to jest problem to musimy jeszcze jakieś papiery od państwa wziąć albo jak pan by chciał we franku to jutro możemy wypłacić. Także mam nadzieję że unijny sąd dobije banki do końca. Jest jeszcze jedna bardzo ważna sprawa dlaczego banki nie chcą iść na porządnej uczciwe ugody.? Bo manipuluje się rynkami finansowymi, bo pieniądze te zostały już zaksięgowane jako zyski banków i już se powypłacano premię dywidendy i nie wiadomo co jeszcze. Niech te banki zdechną pojawią się w ich miejsce inne przyroda nie lubi próżni. I przestańcie wierzyć w to że wy jako społeczeństwo będziecie za to płacić bo jest to jeden wielki wał. Jeśli macie konta w banku który dawały te złodziejskie kredyty to przenieście je do innego banku w którym tych kredytów nie było i nie będziecie musieli się obawiać tym że wy jako klienci tego banku zostaniecie obciążeni dodatkowymi kosztami za wypłacanie odszkodowań.

    • Kas Dlu
      Kas Dlu 3 miesięcy temu +3

      Zrozumiałam, że Pani Mecenas umowę kredytowa zawarła kilkanaście lat temu, kiedy była na początku swojej kariery zawodowej. Domyślam się, że nie miała wtedy takiej samej wiedzy jak teraz. Plus jak inni kredytobiorcy mogła mieć większe zaufanie do Banku jako instytucji.

  • Pan Polityczny
    Pan Polityczny 3 miesięcy temu +4

    Nie chce się dołować problemami innych sam nie mam kredytu i chyba nie będę miał . No może drobny który w każdej chwili jestem w stanie spłacić na jakiś przysłowiowy odkurzacz gdzie jest 0 oprocentowania a jego cena na Allegro jest zbliżona do oferowanej w markecie .Więc w dobie inflacji 10 rat zero procent po prostu się opłaca . Nie ma gorszego złodzieja od banków . Może dlatego że banki są w rękach narodu chciwego a wszyscy im z ręki jedzą .

  • Marcin Żywy
    Marcin Żywy 3 miesięcy temu +1

    22:02 (frankowicze ze spłaconym kapitałem) Chyba najbardziej wartościowe, dotychczas.

  • Marcin Żywy
    Marcin Żywy 3 miesięcy temu +1

    Może ktoś zapodać, jakie to są "zasady współżycia społecznego"? Chodzi o jakiś namiar w prawie.

    • Kuba Wieczorek
      Kuba Wieczorek 2 miesięcy temu

      Niestety jest to klauzula generalna (których w polskim prawie jest wiele). Piszę niestety, ponieważ w takiej sytuacji jest to zwrot na tyle niedookreślony, ze nie da sie ustalić czym zasady współżycia społecznego w zasadzie są bez znajomości sytuacji faktycznej. Pomocne tutaj są doktryna prawnicza oraz wyroki sądów (określają one wtedy w orzeczeniu w konkretniej sytuacji czy doszło lub nie doszło do naruszenia wspomnianej zasady.

    • Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości
      Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości 2 miesięcy temu +2

      Zgodnie z art. 58 par 2 k.c. sprzeczność czynności prawnej z zasadami współżycia społecznego stanowi samoistną przesłankę stwierdzenia nieważności czynności prawnej
      Zasady współżycia społecznego, czyli pozaprawne reguły postępowania ludzkiego ściśle powiązane z grupą reguł moralnych, zarówno indywidualnych, jak i społecznych, akceptowanych w społeczeństwie w określonym miejscu i czasie . Są to tzw. klauzule generalne, czyli pojęcie nieostre, niezdefiniowane w sposób jednoznaczny. Przez zasady współżycia społecznego rozumie się - w myśl dominującego w doktrynie poglądu - oceny moralne wyrażane w postaci uzasadnionych przez te oceny norm postępowania (norm moralnych), regulujących postępowanie jednych osób wobec innych. Ocena moralna to przeżycie polegające na udzieleniu aprobaty lub dezaprobaty jakiemuś czynowi ludzkiemu ze względu na to, w jakim stopniu przyczynia się ono do sprawiedliwego dobra innych ludzi. Szczególnego znaczenia na tle art. 58 § 2 k.c. nabierają oceny moralne dokonywane z uwagi na wartość jaką stanowi sprawiedliwa równość podmiotów. Pozwalają one w pewnych przypadkach uznać umowę za nieważną na podstawie przywołanego przepisu, jeżeli jej zawarcie lub nadanie jej określonej treści było wynikiem nadużycia przez jedną ze stron silniejszej (pod różnymi względami) pozycji (P. Machnikowski /w:/ E. Gniewek (red.) Kodeks Cywilny, Komentarz, C.H. Beck, Warszawa 2010). O sprzeczności z zasadami współżycia społecznego mówi się także, gdy na gruncie danej umowy dochodzi do naruszenia tzw. słuszności (sprawiedliwości) kontraktowej rozumianej jako równomierny rozkład uprawnień i obowiązków w stosunku prawnym czy też korzyści i ciężarów oraz szans i ryzyk związanych z powstaniem i realizacją tego stosunku. Takie naruszenie ma miejsce, gdy zawarta przez stronę umowa nie jest wyrazem w pełni świadomie i rozważnie podjętej decyzji, gdyż na treść umowy wpłynął brak koniecznej wiedzy czy presja ekonomiczna. Negatywna ocena umowy ze względu na kryteria moralne uzasadniona jest w tych tylko przypadkach, gdy kontrahentowi osoby pokrzywdzonej można postawić zarzut złego postępowania, polegającego na wykorzystaniu (świadomym lub spowodowanym niedbalstwem) swojej przewagi (wyrok SA w Warszawie z dnia 31 stycznia 2019 r., sygn. akt I ACa 7/18).
      W sprawach frankowych banki oferując tego rodzaju kredyty nie dochowały zasad lojalności, rzetelności i uczciwości wobec drugiej strony umowy. Banki nie poinformowały kredytobiorców o tym, że zawierając umowę narażają się na nieograniczone ryzyko związane z możliwymi zmianami kursu CHF, ryzyko nieograniczonego wzrostu wysokości swoich zobowiązań wyrażonych w PLN, czyli walucie w której uzyskiwali dochody, ryzyko mogące doprowadzić do niemożności wywiązywania się ze swoich zobowiązań i w konsekwencji nawet do utraty nieruchomości, na którą kredyt był przeznaczony. Jednocześnie banki nie poinformowały kredytobiorców o tym, że same, na skutek przedsięwziętych środków zapobiegawczych, nie ponoszą nieograniczonego ryzyka związanego ze zmianami kursu CHF.

  • Marcin Żywy
    Marcin Żywy 3 miesięcy temu

    1:04:37 (WIBOR) Dziękuję, tak za zapytanie, jak i odpowiedź.

    • Marcin Żywy
      Marcin Żywy 2 miesięcy temu

      @daniel 8899 Chyba nie ten adres kolego. A tak BTW, pomijając kulturę i pisownię, to obwinianie dzieci za grzechy rodziców jest... mocno nie na miejscu. Nie zawsze dzieci idą w ślady rodziców, tak światopoglądowo, jak i zawodowo, choć Pani Jaruzelska przyznaje się do poglądów lewicowych.

    • daniel 8899
      daniel 8899 3 miesięcy temu

      ty KURWO jARUZELSKA !!! ty masz czelność prowadzić jeszcze jakiś kanał na YT ??? PO tym co twój ojciec morderca robił Polakom zapadł bym się PO d ziemię a ty widać ździro jak ojciec !!!!!!!!!! DO ROASJI SZMATO WYPIERDALAJ !!!!!!!!!!

  • AlekR3
    AlekR3 3 miesięcy temu +5

    O ile banki swoje za uszami mają, to kredytobiorcy też. Argument, że musi oddać dużo więcej, niż wziął jest z czapy, bo tak to działa przy kredycie. Przecież i w złotówkach na 20 czy 30 lat to wyjdzie dwukrotność albo i lepiej. Nie wiem czemu teraz ci co brali w złotówkach mają być pokrzywdzeni wobec franków. Dodatkowo stopy we frankach większość czasu były niższe, a teraz dużo niższe. Procent składany to podstawa. Ale jak mówię, banków nie wybbielam, ale nie można mówić że są winne całemu złu.
    28:00 prawo europejskie ma pierwszeństwo? Od kiedy? Orzekał już o tym TK przed laty (przed rządami PiS gwoli ścisłości)
    56:20 tak, najlepiej wziąć gotówkowy na stałe 15% i z jednego kłopotu wskoczyć w drugi...
    1:09:00 w Polsce też w ostatnich 2 3 latach można było brać stałą stopę, ale z jakiegoś powodu nikt nie brał. Teraz jak stopy są wysokie to bierze wielu... Za kilka lat znowu tu będzie ciekawie.
    Trochę się zawiodłem odcinkiem, ale może komuś pomoże. Pozdrawiam

    • AlekR3
      AlekR3 2 miesięcy temu +1

      @Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości dziękuję za odpowiedź.
      Moim zdaniem każdy dokonuje różnych wyborów, jak się komuś spali dom, a nie kupił Ubezpieczenia - jego wybór. Tak samo wzięcie kredytu we frankach i płacz gdy podniósł się kurs to byl wybór. Banki oczywiście swoje 3 grosze dorzuciły, ale gdyby nie ten "niespodziewany" wzrost kursu to tematu by nie było. Tak samo cholera mnie bierze gdy widzę, że ludzie chcą skarżyć kredyty oparte o WIBOR. Jak zwykle u nas wszyscy są madrzi tylko na daną chwilę, a nie patrzą w dal.

    • Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości
      Fundacja na Rzecz Uczciwej Bankowości 2 miesięcy temu

      W procesach „frankowiczów” nie chodzi o to, kto ile ma oddać bankowi, lecz o niezgodność umów kredytów „frankowych” z przepisami prawa- to jest istota problemu „frankowego.” Nie bardzo wiem, na czym miałoby polegać rzekome pokrzywdzenie osób, które wzięły kredyty w złotówkach przez tzw. „frankowiczów”- to jest retoryka banków, którym zależy na przedstawianiu kredytobiorców „frankowych” w złym świetle w oczach opinii publicznej, podczas gdy osoby te walczą o sprawiedliwość w sądach przez wiele lat, nawet 5-7. Skoro zostało naruszone prawo, każdy ma prawo dochodzić swoich praw, po to jest wymiar sprawiedliwości, a banki obecnie nie stanowią już „świętych krów” stojących ponad prawem.

    • Małgorzata MMielak
      Małgorzata MMielak 3 miesięcy temu +1

      @AlekR3 banki są potrzebne, ale za bardzo zaczęły działać nieetycznie kreatywnie, szczególnie w USA. A jak trwoga, bo kolos na glinianych nogach się zatrząsł, to Obama sypną groszem podatnika, by się nie zawalił. Polityka stała się populistyczna, populiści potrzebują pożyczek więc pozwalają bankom działać na granicy prawa, nie zabezpieczając obywateli w nierównej walce. A że ludzie głosują kierując się emocjami a nie rozumem, zagryzając kiełbasę wyborczą, to patologia się pogłębia. Ogólnie elity finansowe, polityczne i religijne, uległy demoralizacji i stały się własnymi karykaturami. Co do finansowych to oni się już sami gubią w tych swoich algorytmach i spekulacjach, ale że są głównymi tętnicami w globalnym krwiobiegu, krzywda im nie grozi, ani ze strony politycznej, ani religijnej. System nie może się zawalić, bo konsekwencje i dla nas szaraczków trudne do przewidzenia. Ale jakiś reset by się przydał.

    • AlekR3
      AlekR3 3 miesięcy temu +3

      @Małgorzata MMielak z tego co wiem ten sam mechanizm działa przy kredytach normalnych w złotówkach, że jak mieszkanie nie starcza na wartość kredytu to trzeba dopłacać. To akurat nie powinno tak być (i bank powinien ponosić tu większe ryzyko), ale nie jest to tylko i wyłącznie kwestia franków.

    • Małgorzata MMielak
      Małgorzata MMielak 3 miesięcy temu +1

      W umowach frankowych były zapisy i mechanizmy niezgodne z prawem bankowym, to nie chodzi tylko o naganianie klientów i obiecanie gruszek na wierzbie.. Przykład np. taki, wziąłeś kredyt hipoteczny w frankach, jeśli nie jesteś w stanie go spłacić, mieszkanie przejmuje bank, a ty otrzymujesz to co do tej pory wpłaciłeś. Mieszkanie jest zabezpieczeniem całości kredytu. Ale zapisy zostały tak skonstruowane, że kredyt hipoteczny był hipoteczny inaczej, klient tracił mieszkanie i zostawał z długiem do spłacenia nieraz o wartości mieszkania. Jest prawo bankowe właśnie po to by nie było takiej lichwy, banki są instytucjami zaufania publicznego, a nie oszustami które podsuwają do podpisania lewe papiery. Taka jest umowa społeczna, a jak bank nie chce działać w ramach tej umowy to nie może być bankiem.
      Inna rzecz że naganianie na kredyty Frankowe było nagminne, i raczej nie przypadkowe, tak jak zbieżny w czasie późniejszy wzrost franka. Oczywiście kredyty nie były dawane w frankach, na co są dowody, a tylko miały taką nazwę. To była ustawka na skalę światową, aż dziw że przyzwoitość wygrała i teraz ten przekręt jest odkręcany. Ale ilu ludziom złamano życie?

  • Tomasz Nocek
    Tomasz Nocek 3 miesięcy temu

    😊

  • Tomasz Nocek
    Tomasz Nocek 3 miesięcy temu +1

    😊

  • The truth is out there...
    The truth is out there... 3 miesięcy temu

    Będziesz tak osądzona jak Twój mózg!

  • mariusz kozlowski
    mariusz kozlowski 3 miesięcy temu

    Dzieki

  • Kanal - Ja
    Kanal - Ja 3 miesięcy temu +1

    to jest jakiś koszmarny absurd

  • Konto Hammer
    Konto Hammer 3 miesięcy temu

    👍🏇🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🇵🇱🐺

  • Wojciech Mioduszewski
    Wojciech Mioduszewski 3 miesięcy temu +4

    Niewolnictwo 21wieku, szkoda naszego pokolenia 😞

  • Stanisław Matras
    Stanisław Matras 3 miesięcy temu +1

    plclip.com/video/gJadiSJJ7F0/wideo.htmlm54s - rozumiem, że w momencie gdy po orzeczeniu nieważności umowy mam niedopłatę, to można ją oddawać bankowi w ratach nawet przez 10 lat?

  • Patryk F
    Patryk F 3 miesięcy temu

    Sąd, ugoda a może stan wojenny?

    • daniel 8899
      daniel 8899 3 miesięcy temu +1

      ty KURWO jARUZELSKA !!! ty masz czelność prowadzić jeszcze jakiś kanał na YT ??? PO tym co twój ojciec morderca robił Polakom zapadł bym się PO d ziemię a ty widać ździro jak ojciec !!!!!!!!!! DO ROASJI SZMATO WYPIERDALAJ !!!!!!!!!!

  • jacek krzemien
    jacek krzemien 3 miesięcy temu +9

    Pani Moniko, bardzo dobrze pani odpowiedziała na złośliwe pytanie - byłam na pogrzebie Jerzego Urbana. Pogrzeb jest rzeczą świętą. Szkoda, że niektórzy o tym nie wiedzą. Pozdrawiam - Jacek Krzemień.

    • Fred Caster
      Fred Caster Miesiąc temu +1

      Może dla Pan jest, dla mnie to jak wizyta w toalecie, tj. wydalenie materii.

    • Tomek Kruk
      Tomek Kruk 3 miesięcy temu

      @daniel 8899 Wez sie udzerz w glowe czyms checking stary

    • daniel 8899
      daniel 8899 3 miesięcy temu

      ty KURWO jARUZELSKA !!! ty masz czelność prowadzić jeszcze jakiś kanał na YT ??? PO tym co twój ojciec morderca robił Polakom zapadł bym się PO d ziemię a ty widać ździro jak ojciec !!!!!!!!!! DO ROASJI SZMATO WYPIERDALAJ !!!!!!!!!!

    • Alex Poley
      Alex Poley 3 miesięcy temu +2

      były też pogrzeby Inki i tam jej nie widziałem

    • Tomek Kruk
      Tomek Kruk 3 miesięcy temu +2

      A dlaczego miałaby nie być? Znali się przecież dość dobrze.

  • Bożena Majczak
    Bożena Majczak 3 miesięcy temu +5

    Witam serdecznie wszystkich

  • Adam Lewicki
    Adam Lewicki 3 miesięcy temu

    a gdzie jest wywiad z Wojtkiem Olszańskim obecny

  • Charlieband
    Charlieband 3 miesięcy temu +9

    Ogłosić upadłość. Wyjechać na Filipiny. Ciepło jest, prace można zdalnie. 2 tys zł wystarczą na dom z opłatami.

    • Charlieband
      Charlieband 3 miesięcy temu

      @Jerzy z Białowieży moskitiere kupisz, klime. Założysz

    • Cyber Sim
      Cyber Sim 3 miesięcy temu +6

      @Jerzy z Białowieży To jest istotna kwestia. Bo się o tym nie myśli patrząc na bajkowe krajobrazy.

    • Jerzy z Białowieży
      Jerzy z Białowieży 3 miesięcy temu +7

      Na Filipinach ciepło, przez to jest robactwo, przy którym polskie komary to pikuś

  • Jan Kowalski
    Jan Kowalski 3 miesięcy temu

    1:13:50

  • Jan Łepkowski
    Jan Łepkowski 3 miesięcy temu +11

    A ja nie mam kredytów....ale obejrze😁

    • Jan Łepkowski
      Jan Łepkowski 3 miesięcy temu +10

      @Seweryn Wisniewski
      Ale nigdy nie śmieję się z tych co je mają!
      Niestety kredyty to forma niewolnictwa i wielu wpada w te sidła, a rządy przyklaskują kreatywności banksterow.

    • Seweryn Wisniewski
      Seweryn Wisniewski 3 miesięcy temu +6

      Szczęściarz;)

  • Anna Sykulska
    Anna Sykulska 3 miesięcy temu

    cała prawda o naszym życiu link do filmu plclip.com/video/NL7r1Be1zOsj/wideo.htmlhbjhknmbjhknmbjhknmbhkjkhbnjhknm

  • Jolo
    Jolo 3 miesięcy temu +1

    Wywiadu z Olszańskim na głównym pani kanale jednak nie ma znaczy obawia sie pani opini troglodytów
    Bo w ywiadzie nie ma nic za co mogli by zbanować pani odcinek

  • Marcin Żywy
    Marcin Żywy 3 miesięcy temu

    1:29:23 (pogrzeb...bo też Adam Michnika lubię i...) Oj, zabolało to wyznanie.

  • Artur Zych
    Artur Zych 3 miesięcy temu

    a product placement warning?

  • Gomyiashki Experto
    Gomyiashki Experto 3 miesięcy temu +11

    Monisia ma piękne włosy.

  • zlstrꪜ
    zlstrꪜ 3 miesięcy temu +1

    Pani Moniko,
    kiedy odcinek z Otokiełem?

    • zlstrꪜ
      zlstrꪜ 3 miesięcy temu +1

      @Janek Mon tak, ale w tej zapowiedzi odcinka z Olszańskim u Pani Jaruzelskiej był Otokieł
      więc liczę na to, że coś tam nagrali bo chętnie bym posłuchał jeszcze raz

  • TuZo
    TuZo 3 miesięcy temu +2

    Bardzo niezrozumiałe dla mnie argumenty.Podpisuje umowę na kredyt i po paru latach jednostronnie chce ja anulować oskarżając bank o nieuczciwość hmmmmm czy to wina banku ze osoba wyraziła zgodę o kredyt we frankach.Nie mieszkam w Polsce i naprawdę nie potrafię tego ogarnąć oraz uważam ze dom jest dopiero moja własnością kiedy spłacę calkowity kredyt i otrzymam prawo własności.

    • TuZo
      TuZo 3 miesięcy temu

      @ptuk mieszkam w Stanach i pisze jak wyglada sytuacja tutaj……obecnie mieszkam już w piątym domu i zawsze bank trzymał akt własności do momentu spłaty ostatniej raty.

    • ptuk
      ptuk 3 miesięcy temu

      @TuZo dziwne, w moim akcie notarialnym który mam w szufladzie w domu mam napisane że jestem właścicielem, a na nieruchomości jest hipoteka będąca zabezpieczeniem kredytu.

    • TuZo
      TuZo 3 miesięcy temu +1

      @Wujek dobra rada. oczywiście ze każdy powinien dążyć do posiadania lokum na własność ale nie każdego stać z różnych przyczyn……prawdziwy mężczyzna będzie dążył do posiadania domu dla swojej rodziny…..gratulacje jest Pan jednym z nich.

    • Wujek dobra rada.
      Wujek dobra rada. 3 miesięcy temu +3

      @TuZo żadnego wynajmowania, o wynajmowaniu to najczęściej mówią ci co mają mieszkanie do wynajęcia. Wynająć sobie na krótki termin jak jest się młodym to jest okej Ale wynajmować przez całe życie to jest pieprzona patologia i nigdy nie zmienię zdania w tym temacie każdy kto mówi inaczej to albo matematyki nie zna albo jest po prostu nienormalny dla mnie. Rolą moją jako ojca jest budowanie przyszłości dzieci a nie zbuduję jej jak będę wynajmował Po mnie zostanie dom który teraz mam już moje dzieci będą miały łatwiej a nie będą znowu jak jacyś niewolnicy wynajmowali mieszkanie za nie wiadomo jakie pieniądze które nigdy nie będzie ich własnością i w którym nic nie będą mogli zrobić.

    • TuZo
      TuZo 3 miesięcy temu

      @ptuk na akcie notarialnym jest wpisany kredytobiorca ale akt ten jest w rękach banku i dostajesz jedynie po spłacie ostatniej raty.